Priprema za Camino, kondicija, oprema i financije

U ovom postu ću pisati o svojim pripremama za put - fizičkim pripremama, opremi i financijama.

-----------------

Deseti je mjesec 2014.godina, imam na raspolaganju tri i pol godine za pripremu ...


Mudri ljudi kažu: "Što je bolja priprema to će biti lakši put i više vremena ostaje na raspolaganju za uživanje!"





1. Pješačiti i kako se kondicijski pripremiti za Camino?

Ma ne bi smjelo biti problema, pa išao sam prije deset godina na Ivanščicu, i to pješke :)

Šalu na stranu. Počeo sam sa laganim šetnjama po selu, za početak 4-5 kilometara. Mislim, biti će ovo lako, pet kilometara ide bez problema,  mogu ja još deset puta po pet kilometara samo tako, ali nije baš tako.

Srećom, sreo sam svog prijatelja i instruktora vožnje gospodina Petra Mađarića - Perija, iz Novog Sela na Dravi, te mi je predložio da odem s njima na hodočašće do Marije Bistrice početkom 7.mjeseca 2015.godine.
Pero je gospodin koji sa svojom braćom Ivanom i Vladimirom od malih nogu pješači do Marije Bistrice, i od njih sam dobio zlatne savjete.



Pero - moj instruktor vožnje i pješačenja

Na putu do Marije Bistrice, kum i prijatelj Božo

Prijatelj s kojim možeš pješačiti dva dana i ni sekunde neće biti dosadno i teško - Vlado Mađarić

Odmor hodočasnika, ovako izgledamo nakon 50 kilometara

Put do Marije Bistrice dug je oko 55-60 kilometara. Krećemo oko 21 sat i na cilju smo za nekih 15-16 sati. Prvih 25-30 kilometara ko po loju, ali nakon toga tijelo počinje pokazivati određene poteškoće. Javljaju se bolovi u mišićima, tetivama, kostima. A i mozak postavlja čudna pitanja: "Što je meni ovo trebalo? Odustati sada ili malo kasnije? Da li dalje s autom?"

Prvi puta je bilo najteže, kako sam mijenjao društvo tako se mijenjao tempo i za moje tijelo to je bilo ubitačno, bol u potkoljeničnim kostima osjećao sam tri tjedna. Sljedeće godine petorica nas dogovorili smo lagani hod, više pauza, više uživanja na putu. Stigli smo posljednji sa zanemarivim bolovima u mišićima, ali puno smo više uživali u prekrasnoj prirodi i hodali bez velikog pritiska.

Nakon tri hodočašća do Marije Bistrice naučio sam sljedeće lekcije:

1. Ne žuriti, ne žuriti i nikada ne žuriti
2. Obuća obavezno jedan broj veća
3. Baby puder zlata vrijedi
4. Na hodačašću sretneš i upoznaš divne ljude

Mjesec dana prije samog puta nastojao sam 3-4 puta tjedno prohodati minimalno deset kilometara.

------------------------------------------------------------------

2. Financije, koliko košta Camino?

Novac je uvijek problem, nikad dosta, nikad previše, ali .....

Čitajući forume i iskustva drugih hodočasnika naišao sam na informacije da dan na Caminu stoji oko 25 eura. Smještaj od 5-10 eura, večera od 8-10 eura i dnevni trošak za sendvič, voće, kavu, oko 5 eura.

Iz mog iskustva, 12 eura do najviše 25 eura dnevno, zavisno o smještaju i prehrani.

Izračunao sam da mi je potrebno oko 1200-1400 eura što na prvi pogled nije mala svota. Sinula mi je ideja te sam se malo zaigrao. Odlučio sam se odreći svoje navike i velike ljubavi, jutarnje kave u kafiću. Svaki dan jedan euro, i za tri i pol godine skupilo se više nego dovoljno novaca za avio karte, opremu i za sav trošak na putu. Mogu reći da me Camino nije koštao ništa.

Sve se može kad se hoće!



------------------------------------------------------------------

3. Oprema

Obuća
Obuću stavljam na prvo mjesto kao najvažniju opremu. Cipele ili patike moraju biti barem jedan broj veće te dobro razgažene. Koje cipele odabrati? Deset iskusnih planinara i deset maratonaca daju dvadeset različitih odgovora i savjeta.

Na Camino forumu našao sam preporuku za 4-5 modela te krenuo u potragu. Odlučio sam slušati intuiciju i izbor je pao na Salomon X Ultra 3 GTX®.     Više o Salomonkama

Na kraju puta, očito ranjene


Ruksak
Odabrao sam 75+10 litara i naravno natovario ga do kraja. Neko pisano pravilo glasi da bez poteškoća možemo nositi 10% svoje mase, dakle imam 82kg, ruksak mora težiti do 8,2kg. Koliko god ja pakirao, vadio, ponovo pakirao, nikako ispod 10 kg.... ali mislim bolje da ima viška nego manjka.




Nakon prijeđenog puta preporučam ruksak maksimalno 35-40 litara.


Odjeća
Planinarske hlače koje sa lako pretvaraju u kratke hlače, rezervne hlače, dvije-tri Dry plus brzosušeće majice, donje rublje bez udjela pamuka, ručnik od mikrovlakana, čarape sa zaštitom protiv žuljeva, ali o čarapama bi se moglo dugo raspravljati.

Vreća za spavanje
U prenoćištitima je obavezno, a i svakako preporučljivo korištenje vreće za spavanje. Kod prijave u prenoćištu dobije se jednokratna plahta za madrac i jastučnica tako da nije potrebno nositi svoje. Bilo je par noći dok je bilo malo hladnije, tada su nam  dali deke. Nažalost česta je pojava stjenica koje se donesu sa prtljagom pa je dobro vreću a i ruksak prije puta tretirati sa nekim sredstvom protiv stjenica i sitnih napadnika.




Ostalo
- Štapovi za hodanje -  40% manje opterećenja na kičmu i koljena, svakako koristiti.
- Lijekovi, magnezij, C vitamin, kreme, gelovi, trake protiv žuljeva, sredstva za saniranje žuljeva,
  sprej za saniranje rana SeptaSol, Bivacin ili slično
- Mobitel, mnogi su nosili solarni punjač, ali nema potrebe
- Čutura za vodu, ja sam koristio 0,75 litara, nije potrebno više jer se često može doći do pitke vode
- Naglavna baterijska svjetiljka
- Papuče, japanke - prilikom dolaska u prenoćište cipele se izuju i koriste se papuče


Aplikacija za mobitel
Svakako preporučam aplikaciju Camino Pilgrim France. U svakom trenutku možete vidjeti gdje se nalazite, udaljenost do slijedećeg mjesta, udaljenost do cilja, nadmorska visina, popis svih prenoćišta, cijene prenoćišta, broj kreveta, kontakt broj i web stranica prenoćišta ...


Aplikacija na linku: Camino Pilgrim France - Google Play




Nadopunjavat ću popis kako se sjetim ...








Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Camino de Santiago. Što? Gdje? Kako?

03.06.2018. - 3.dan - Alto del Perdon, žitna polja, makovi

Tjedan dana prije polaska - posljednje pripreme

Odluka, poziv - Kako sam postao hodočasnik?

01.06.2018. - 1.dan - SJPDP ---> Roncesvalles

31.05.2018. - avantura počinje

02.06.2018. - 2.dan - Pamplona

Dragi prijatelji!

05.06.2018. - 5. dan - od Sansola do Navarrete