11.06.2018. - 11.dan - Carion de los Condes - Sahagun - na pola puta
11. dan - Carion de los Condes ---> Sahagun - 38 km
Planirao sam večerati i malo ranije leći, ali iz grada se čula neka glazba i žamor ljudi te mi se energija vratila iste sekunde. Grad je bio prepun ljudi, maturanti su slavili završetak škole.
Na glavnom trgu bila je pripremljena velika bina sa glazbenicima, te se spremala fešta za maturante. Nažalost nisam više imao snage te sam pošao na počinak.
Foto 11.dana
"Camino nam ne daje ono što želimo. Daje nam ono što trebamo." I slični izrazi. I morao sam razmišljati o njima.
Postoje oni koji misle da je Camino čarobno mjesto, osviješteno stopama i mističnom energijom milijuna ljudi tijekom tisuća godina. Oni su stvorili negdje sasvim drugačije sa svojim vlastitim moćima. Moći koje se očituju u "pružanju" i "davanju onoga što trebamo".
Ja osobno to ne mislim. Ali svoja iskustva na Caminu smatram drugačijima od svojih iskustava drugdje. Dvojice sam uma. Dakle, koliko god ti izrazi rezonirali sa mnom, oni i mene muče. Ovaj post pokušavam riješiti.
Kao što svatko tko je prošetao Caminom zna, postoji obilje spomen obilježja ljudima koji su umrli na Caminu. Drugi su otkrili da su njihovi Caminosi prekinuti zbog bolesti i nesreće. Je li Camino osigurao te ljude? Je li im dalo ono što trebaju? Mnogi od nas na Camino gledaju kao na metaforu života. Ali to nije samo metafora. To je život. Dok hodamo, živimo. I, kao i ostatak života, u konačnici mislim da ne možemo reći da nam daje ono što želimo ili što trebamo. Daje nam ono što nam daje. Na nama je što ćemo s tim učiniti.
I tu, mislim, dolazi do Camino razlike. Ne u onome što nam Camino daje, već u onome što s njim radimo. Kad sam pisao o ljudima koji su umirali na Caminu ili su se razboljeli ili ozlijedili te su se morali vratiti kući ranije, i je li to ono što im je trebalo, kladim se da su neki čitatelji razmišljali "Možda je to bilo tako". Možda je bilo njihovo vrijeme da umru u Božanskom planu. Možda su postojale lekcije koje bi naučili samo skraćujući Camino. Možda je bilo ljudi za upoznavanje koje ne bi upoznali da su završili svoj Camino. Upravo je taj stav uzimanja onoga što nam je dano i nastojanja da u njemu pronađemo ono što je, mislim, odgovoran za rezonanciju koju mnogi ljudi pronalaze izrekom "Camino vam možda ne daje ono što želite, ali daje vam ono trebaš."
Slično tome, mnogi od nas imaju priče o slučajnim susretima s neznancima koji su se pojavili baš kad je bilo potrebno, upravo s onim što je trebalo, "anđelima Camino", ako želite. To su često iza izraza "Camino pruža". No, bez ikakvog nepoštivanja finih ljudi u Španjolskoj i mojih finih kolega hodočasnika, pretpostavljam da je manje da su ljudi po prirodi bolji u Caminu, a više da smo otvoreniji mogućnostima za dobivanje pomoći nego što smo kod kuće.
Sve me navodi na zaključak da, ako nije Camino različit, već su naši stavovi i pristup različiti dok ga šetamo, pomislili biste da je ista "Camino magija" dostupna bilo gdje - bilo gdje odlučite donijeti te stavove i taj pristup. Ako volimo magiju (a ja je volim), zašto je ne bismo doživjeli posvuda kad jednom naučimo kako?
Pretpostavljam da to nije tako lako kako se čini. Zahtijeva energiju i pažnju i namjeru. Na Caminu vodimo jednostavniji život koji stvara mjesta za njih. Šetamo s ljudima koji ih također prakticiraju i čija praksa može ojačati našu. Da se poslužimo Camino metaforom, izlizani nas putovi vode tamo. Kod kuće je suprotno. Zbunjuju nas mnogi zadaci i odgovornosti i okruženi smo ljudima s drugačijim stavom i pristupom. Moramo trčati kako bismo slijedili ovu stazu, umjesto da idemo laganom rutom utvrđenom stazom.
Nisam siguran kamo stvarno idem s ovom objavom. Samo naglas razmišljam za tipkovnicom. Ali znam da ću ovdje kod kuće tražiti prilike za vježbanje ovih stavova i pristupa. To je drugi način na koji ću pokušati zadržati tu "Camino magiju"
Osnovna karakteristika ove hodočasničke rute je da ona vodi s lijeve strane jako blizu autoputa, pa se cijelo vrijeme osjeća buka koja dolazi s njega. Druga karakteristika cijele trase je da ona jako malo meandrira, pa s obzirom na udaljenost koju treba prijeći, gotovo da se može reći da vodi preko ravnice. Oscilacije su tek 50-tak metara nadmorske visine. Na hodočasničkoj ruti su sljedeća mjesta: Calzadilla de la Cueza, Santa María de Las Tiendas, Ledigos, Terradillos de Los Templarios, Moratinos i San Nicolás Del Real Camino. Opskrba vodom i hranom moguća je prvi put u Calzadilla de la Cueza, mjestu koje je udaljeno od početne točke 17 km, pa istu treba pribaviti na početku pješačenja. Do križanja s putem koji vodi za Villotillu, staza vodi po cesti PP-2411, a nakon tog križanja do Calzadille vodi stara rimska cesta po kojoj je davno hodao i sam Julije Cezar.
Prva zgrada na ulasku u mjesto Calzadilla de la Cueza je svratište, koje uz jelo i piće ima i bazen. Nakon prolaska kroz spomenuto mjesto, hodočasnička ruta u principu slijedi cestu N129, a svakih 4-5 km je neko manje selo. Staza je dobro markirana i jednostavna za snalaženje. Ako se nešto želi kupiti u nekom od ovih mjesta treba imati gotovinu. Niti u jednom od nabrojanih mjesta nema bankomata. U Sahagúnu smještaj je moguć u Albergue Municipal i u Hotelu Puerta de Sahagún. U nastavku se daje detaljniji opis ove rute kao i znamenitosti koje treba posjetiti ako se ima vremena.
Hodočasnička ruta kroz Carrión de los Condes vodi ulicom Santa Maria do trga Plaza del Generalísimo na kojem je crkva Svetog Jakova (Iglesia de Santiago). Nakon toga treba prijeći most preko rijeke Rio Carrión i dalje nastaviti cestom sve dok se ne prođe samostan Monasterio de San Zoilo, koji se nalazi s njene lijeve strane. Nakon samostana treba nastaviti ravno spojnom cestom do lokalnog puta, pa po njemu preko polja, te nakon prelaska preko nekoliko potoka i prijeđenih nekoliko kilometara, dolazi se do ruševina franjevačkog samostana iz 12. stoljeća Abadia de Santa Maria de Benivivere, s desne strane. Treba proći ovaj samostan i nastaviti ravno po staroj rimskoj cesti sve dok se ne dođe u selo Calzadilla de la Cueza. Ova dionica hodočasničke staze je jako naporna. Hodanje po staroj rimskoj cesti je monotono i zamorno. Krajolik je također monoton. Ako je jako vruće ovaj dio hodočasničke rute je iznimno naporan jer vodi po golom terenu, gotovo bez hladovine, sve do spomenutog sela. Vodu obvezno treba imati sa sobom jer iste nema nigdje uz stazu.
Na ulazu u ovo selo je česma, a u njegovom centru je crkva Iglesia de San Martín. Hodočasnička ruta vodi u centar sela po glavnoj ulici. Ako se ne želi posjetiti crkva ili svratiti na piće, treba nastaviti glavnom ulicom do nadvožnjaka preko regionalne ceste, prijeći preko njega, a na drugoj strani je pano s kartom na kojoj su objašnjeni mogući izbori alternativnih pravaca za nastavak hodočašća ako se želi zaobići selo Ledigos i s tim skratiti put. Sve su alternative rute istaknute i opisane na panou, pa ako se za neku od njih odlučite imajte na umu da nisu markirane.
Od ovog mjesta do sela Ledigos hodočasnička ruta vodi po poljskom putu. U selu je crkva posvećena Svetom Jakovu (Iglesia de Santiago), a uz nju je gostionica i trgovina. Nakon prolaska kroz ovo selo, hodočasnička ruta prelazi preko regionalne ceste i nastavlja uz rijeku sve dok ne dođe u selo Terradillos de los Templarios.
Selo Terradillos de los Templarios pripadalo je davno Redu Vitezov Templara. Zadnji Veliki Majstor Reda bio je Jacques de Molay koji je spaljen na lomači 1314. godine. U selu je crkva posvećena Svetom Petru (Iglesia de San Pedro). Izgrađena je od crvene opeke i po tome je posebna na cijelom hodočasničkom putu. Kada se prođe ovo selo, hodočasnička ruta nastavlja poljskim putem sve dok ne stigne u maleno seoce Moratinos, u kojem je izgrađen prostor za odmor na kojem se nalazi česma sa svježom vodom. Nakon odmora treba nastaviti kroz selo, pa poljskim putem do sljedećeg sela San Nicolás del Real Camino.
San Nicolás del Real Camino je staro selo kojeg su također osnovali i izgradili Vitezovi Templari, a u njemu je crkva Iglesia de San Nicolás Obispo. Nakon napuštanja sela, hodočasnička ruta vodi uz regionalnu cestu, a kada se dođe do znaka na kojem piše „Senda de Peregrinos“, treba napustiti cestu i skrenuti desno na poljski put koji vodi uz rijeku i slijediti ga do rimskog mosta iz 12. stoljeća Mudejar. Prije mosta je i kapelica Ermita de la Virgen del Puente. Tu hodočasnička ruta vodi preko mosta, nakon njega nastavlja stazom uz regionalnu cestu, prolazi industrijskom zonom, pa pored silosa, zatim uz gradski stadion, pa prelazi preko željezničke pruge, i konačno stiže u grad Sahagun.
U Sahagunu je samostan Abadia de San Benito el Real de Sahagun. Sagrađen je u 9. stoljeću u ime mučenika San Facundoa. U gradu je još jedan samostan Arco de San Benito, koji je bio jako važan u vrijeme vladavine Alfonsa III de Asturias i Alfonso VI de Castilla. Potonji je darovao mnoge privilegije samostanu i gradu u zamjenu za pomoć koju su mu pružili dok se borio za prevlast sa svojim bratom Sanchom III. Nakon toga grad i samostan postaju jako bogati i moćni. Ovaj samostan postaje vrlo važna točka na hodočasničkom putu u Santiago de Compostelu. U 14. stoljeću u njemu je bilo Benediktinsko sveučilište koje je raspušteno u 19. stoljeću. Na tom mjestu je ostala sačuvana samo kapelica Capilla de San Mancio iz 17. stoljeća. Na trgu San Lorenzo je romaničko-gotička crkva iz 13. stoljeća Iglesia de San Lorenzo. Na trgu Plaza de San Tirso je druga crkva iz 12. stoljeća Iglesia de San Tirso.
Primjedbe
Objavi komentar